Parlar clar és el principi del canvi cap a l’èxit.

T’examinem: és hora de renovar la teva web?

Motius per a renovar la web de la teva empresa

Donar per harmonitzat el desenvolupament d’una web i llançar-se a renovar-la íntegrament és una tasca que moltes empreses posterguen. Potser no estan satisfetes al 100% amb què tenen, però els sembla que hi ha coses més importants en les quals centrar-se ara mateix.

És cert, renovar la web requereix una inversió de temps i diners. En l’altre costat de la balança, no fer-lo pot ser la causa d’estancament en el creixement de l’empresa.

Per això, com pots saber quan ha arribat el moment de posar-se a la feina?

Pren paper i llapis, i respon aquestes preguntes. Al final de l’article veuràs la resposta per tu mateix:

1/ T’agrada el que veus?

Observa la qualitat de les fotos, el logotip, el disseny en general…
T’agrada el que veus?

SI

Genial, el disseny segurament es veu actual encara que hagin passat dos o tres anys. De totes maneres, abans de passar a la següent pregunta, fes-te un volt per les webs de la teva competència, i després torna a mirar la teva.

Et continua agradant? Si la resposta és sí, endavant; pots seguir amb la segona pregunta.

Si has dubtat, anota un punt a «Renovar la meva web».

NO

Poc a dir en aquest cas.

Si a tu no t’agrada la teva «imatge virtual», probablement als teus clients i possibles clients tampoc.

Anota un punt a «Renovar la meva web».

2/ Has aconseguit contactes per mitjà d’ella?

Enumera el que realment has aconseguit des que vas fer aquesta pàgina: leads, clients, contactes interessants…

Està realitzant una bona funció?

SI

Molt bé, ens alegrem molt!

Al cap i a la fi, és el més important d’una web corporativa: que ajudi al teu negoci.

NO

Vaja, doncs caldrà buscar el motiu.

Caldria analitzar el teu cas en particular, però segurament ens trobem davant un d’aquests dos problemes (o els dos):

  • La web no està ben treballada en l’àmbit de la usabilitat.
  • La web no té el trànsit adequat (si no té visites, no serveix per a molt, no creus?).

Aquest segon problema té a veure gairebé sempre amb unes sigles que segur coneixes: SEO, o posicionament natural en cercadors. Si la teva web no es va fer amb un estudi preliminar de SEO o no es va desenvolupar de forma optimitzada, és molt probable que no estiguis rebent a penes visitants, o que no siguin de qualitat.

Sigui com sigui, anota un punt a «Renovar la meva web».

3/ Es veu bé sempre i es navega ràpidament?

Obre la teva web en l’ordinador, en el mòbil, en una tablet…
Es veu bé sempre? S’obre tot ràpid i fluid?

SI

Fantàstic, segurament tens una web responsive i adaptada a tots els dispositius i cercadors.

A més, és probable que la tinguis allotjada en un servidor adequat a la tecnologia actual.

Endavant, pots passar a la següent pregunta.

NO

Bé, probablement t’has quedat enrere respecte a la tecnologia.

A mesura que avancen els cercadors, dispositius, hàbits dels usuaris, servidors, etc. és necessari adaptar la web, el hosting i els recursos gràfics per a continuar oferint una experiència de qualitat als usuaris de la teva web.

Fins i tot encara que la teva web sigui Responsive entendràs que en quatre o cinc anys (des que existeix aquesta metodologia) aquesta manera de dissenyar webs ha evolucionat molt.

Una anàlisi detalladament ens dirà si es fa necessari una renovació integral o simplement una adaptació.

Mentrestant, anota un altre argument a «Renovar».

4/ Cobreix les teves necessitats d’AVUI?

És a dir, la web és l’eina que tu vols en aquest moment?
Ja sigui suportar la venda online, permetre millorar l’atenció al client online per a reduir la telefònica, comptar amb autogestió del catàleg, etc.

SI

Una vegada més, molt bé.

Si la web està alineada amb la teva estratègia d’empresa, pots continuar a l’última pregunta.

NO

Fins a cert grau és natural.

A mesura de l’ús de les funcions online es consoliden en diferents sectors empresarials, les empreses hem d’adaptar-nos a això. Mentre que el turisme es recolza totalment en Internet des de fa 15 anys, sectors com els industrials a penes ho han utilitzat realment fins fa poc.

Això fa necessari admetre que ha arribat el moment de renovar la web aviat.

Afegeix un altre punt a la renovació de la teva web.

5/ Et motiva canviar?

SI

Doncs genial, què direm nosaltres. 🙂

Encara que la web no tingui una manca gravíssima, entenem que a vegades ve de gust canviar.

Asseure’s a pensar coses noves.

Ens encanta, i per això som aquí per a pensar amb tu.

NO

Si el teu lloc web no té una manca que atendre a curt termini i consideres que pots enforcar-te en altres aspectes del negoci, ho entenem.

Llavors, ha arribat el moment de renovar la web?

La resposta és per a tu, així que pots ser completament sincer. Segur que no has trigat més de 10-15 minuts a fer aquest autoexamen, però ja tens una visió més o menys general de si la teva web està en forma o necessita un repàs.

Si has conclòs que és el moment de fer-li una anàlisi, contacta’n. En funció de l’estat en què es trobi, potser només necessita una «rentada de cara» senzilla per a depurar alguns aspectes o pot ser que ens trobem davant la necessitat d’una renovació completa.

Sigui com sigui, hi ha alguna cosa que ens agradaria que tinguessis present si vols que la teva empresa continuï sent competitiva: la web és fonamental.

Ens obre la porta a desconeguts, parla amb nosaltres, convenç als indecisos i fidelitza als clients.

Per això, mai permetis que aquesta poderosa eina per al teu negoci demostri una sensació d’abandonament.

Si t'ha agradat, comparteix-ho!