Parlar clar és el principi del canvi cap a l’èxit.

ChatGPT, l’Internet es revoluciona de nou

El ChatGPT està en boca de tothom. La intel·ligència artificial, tan protagonista de l’entreteniment de ciència-ficció, ja és una realitat i suposarà una revolució. I tota revolució tecnològica comporta una transformació.

Ara que fa uns mesos que estem experimentant amb la tecnologia i en breu començaran a funcionar aquestes aplicacions de xat per al gran públic, ens preguntem: Com afectarà les webs aquest canvi de paradigma?

Comencem pel principi: Què és el ChatGPT

Molts ja el coneixen, però per si de cas és la primera vegada que tu escoltes sobre aquest assumpte t’expliquem què és el ChatGPT: és un xatbot, un robot capaç de tenir converses. I no és una cosa 100% nova en realitat.

Per exemple, en moltes webs ja existeixen xatbots automatitzats als quals fas preguntes o selecciones opcions, i el sistema et respon.

Llavors, per què el ChatGPT és una revolució? En primer lloc, perquè aquest nou xat no funciona d’acord amb una sèrie de preguntes-respostes programades, sinó que conversa realment. Entén les consultes sense que estiguin dictades o programades per endavant, analitza la informació que tenen i genera la seva resposta personalitzada a temps real, a més embasta la conversa, fent referència al que ja s’ha parlat abans.

ChatGPT, Internet se revoluciona de nuevo

I també és revolucionari perquè Microsoft ho ha comprat per a integrar-ho en el seu cercador, Bing, la qual cosa podria canviar el món dels cercadors d’Internet.

Bing vs Google, canviaran els nostres hàbits?

Amb l’arribada del ChatGPT aquesta pregunta estan en l’aire. Es preveu un auge important de Bing com a cercador a partir del març perquè Microsoft ja ha anunciat que integra el ChatGPT en la seva pàgina de cerques.

Què ocorre amb el posicionament web a Bing? Encara que hi ha lleugeres diferències entre els dos algorismes, en general una web que està optimitzada té presència en ambdós cercadors. Així que podem tenir tranquil·litat en aquest punt.

Amb tot, tal com diu el refrany “si no pots vèncer el teu enemic, uneix-t’hi”. I aquesta ha estat la tàctica de Google. No s’ha quedat de braços plegats i ja ha presentat la seva pròpia IA per a competir contra el ChatGPT: rep el nom de Bard i s’espera més informació sobre el seu llançament durant les pròximes setmanes.

Si la IA conversacional de Google està a l’altura del ChatGPT de Bing, el més probable és que no perdi la seva denominació. Això és una cosa que anirem veient.

A això se suma que la IA fa més senzill “conversar”. Primer perquè és capaç de llegir les seves pròpies respostes i embastar una rere l’altre com a conversa a temps real. I per la seva manera de funcionar, és fàcil anar parlant amb el xatbot.

Això podria provocar que canviïn els nostres hàbits. La cerca per veu es pot convertir en el mètode més habitual d’interactuar amb els cercadors. Aquest canvi farà necessari plantejar-nos noves paraules clau, ja que tots parlem una mica diferent de com escrivim.

I que passa amb la meva pàgina web

La tecnologia del ChatGPT i altres IA seran una eina perfecta per a donar servei d’atenció al client en les webs. És molt probable que en poc temps puguem integrar-les en les webs i botigues online com a mitjà de respondre dubtes o dirigir als usuaris.

Molt millor que un cercador intern o una secció de FAQs, aquesta tecnologia permetrà donar a l’usuari la resposta exacta que busca o condueixi al lloc de la web on la pot trobar.

En veure del que és capaç el ChatGPT alguns han pensat que generar continguts serà treball automàtic en poc temps.

No hi ha dubte que és una eina revolucionària, com ho va ser la calculadora per a la comptabilitat o la robotització per a la indústria. Però la tecnologia no ho és tot. Google ja ha anunciat que ha millorat l’algorisme EATT que empra per a controlar l’autenticitat del contingut en sectors sensibles (salut, economia, etc.) i detectar webs creades amb contingut automàtic que no són pràctics per a l’usuari. Si detecta falta de fiabilitat en una web, la penalitza severament.

Per això, la nostra agència genera els continguts amb redacció original i personalitza perquè de moment és l’única garantia d’influir de manera positiva en una web.

D’altra banda, també és probable que alguns usuaris que visiten webs amb l’únic objectiu de recaptar informació, ara es quedin amb la resposta del xat en moltes de les ocasions.

Com a exemple, si algú està buscant informació sobre una recepta i la intel·ligència artificial la hi proporciona, ja té la seva resposta. No obstant això, si aquest mateix usuari busca un producte per a cuinar aquesta mateixa recepta, el cercador l’enviarà a les webs on poden comprar-ho, tal com fa ara.

Per això, és tan important desenvolupar els projectes de posicionament SEO enfocats en els resultats.  Cal atreure els usuaris que es troben en fase transaccional i que generaran negoci. Aquesta és l’estratègia que nosaltres sempre hem aplicat, i ara serà més important que mai. L’enfocament no és tenir moltes visites, sinó portant clients. La resta, és afegit.

En resum, encara és aviat per a conèixer les repercussions que tindrà el ChatGPT i altres IA en les webs, però a qualitystudio estem al corrent d’aquestes novetats que arriben en breu i ja estem preparats.

És clar que tots aquests canvis obligaran les empreses a invertir en l’optimització de la seva web, perquè el posicionament SEO i els anuncis en cercadors amb estratègia seran una obligació per a seguir arribant a nous clients i obtenir resultats.

Si vols fer-te un buit en la selva d’Internet, sol·licita’ns informació i t’ajudarem a crear una web que et faci vendre més.

Si t'ha agradat, comparteix-ho!