Parlar clar és el principi del canvi cap a l’èxit.
Inici » Mailing, l’estratègia que augmenta les teves vendes

Mailing, l’estratègia que augmenta les teves vendes

La meitat de la població mundial és usuària de l’email. No és d’estranyar llavors que el mailing (o email màrqueting) sigui una de les tècniques més consolidades en el comerç en línia i entre els negocis que donen suport a la seva estratègia en el màrqueting digital.

Encara que el correu electrònic ja fa molt temps que està en marxa en el món d’Internet, el seu potencial continua enfortint-se. Les marques ho emprenen cada vegada més per a oferir un valor afegit i estrènyer les relacions amb els clients.

Algunes dades que avalen els bons resultats de l’email màrqueting són les següents:

  • Un de cada dos consumidors en línia efectua compres derivades del mailing almenys una vegada al mes.

  • El 59% dels usuaris assegura que l’email màrqueting té una influència directa en les seves decisions de compra.

En aquesta entrada t’expliquem com la incorporació d’aquesta estratègia té resultats excel·lents per al teu negoci.

Arribes més lluny amb menys esforç

Costa molt esforç aconseguir un contacte i no tots converteixen en la primera conversa. Gràcies al mailing pots automatitzar tasques del departament comercial, minimitzar el cost.

Estalvies temps i diners perquè, en comptes de fer seguiments personals infructífers, la relació del futur consumidor amb la teva marca madura de manera natural.

Així, l’equip comercial pot focalitzar els seus esforços en els usuaris que es troben en el moment adequat, coneixent per endavant al seu públic.

Un canal efectiu de comunicació

A més de l’anterior, en situacions de crisis tan delicades com la que estem vivint, s’ha posat de manifest la capacitat de l’email màrqueting de donar fluïdesa a la relació entre l’empresa i el client.

Per exemple, s’ha aconseguit transmetre informació de valor, com anuncis sobre la continuïtat de l’activitat o les mesures de seguretat adoptades.

En altres paraules, és un canal de comunicació directe entre l’empresa i el client.

Segmenta i venceràs

Fer efectiva aquesta tècnica depèn en gran manera de saber segmentar el teu públic.

No tens la mateixa relació amb els clients ni tots compren els mateixos productes, veritat? Els interessos i necessitats varien d’una empresa o persona a una altra. Per això, per norma general tampoc has d’esperar que un sol mailing sigui vàlid per a tots els teus clients.

Fins i tot podria ser contraproduent. Si algú està rebent constantment informació que no li interessa, és molt probable que acabi per cancel·lar la subscripció.

És molt important tenir present que no tot receptor obrirà l’email, ni tots els que l’obrin arribaran fins a la teva web. Però segmentar els enviaments multiplica els resultats. De fet, es calcula que els mailing de contingut general tenen de mitjana un 20% d’obertura, enfront del 29% d’aquells que han estat personalitzats.

Queda clar que la segmentació és clau per a aconseguir els teus objectius. Ara bé, hi ha diferents paràmetres per a fer-ho: el gènere, l’edat, la ubicació, el comportament de l’usuari i la relació amb la teva marca, entre d’altres.

La importància del contingut

L’única línia que estem segurs que serà llegida pel receptor del correu electrònic és la de l’Assumpte. Com més personalitzada sigui, major serà la taxa d’obertura.

Després, l’objectiu del cos del missatge és atrapar als qui ja han fet el primer pas. El més important és motivar-los a actuar. Per a això, haurem d’adoptar-los els motius i els avantatges de fer-ho.

La nostra arma és el text ben pensat. En lloc de redactar molt, és millor ser concís i directe. Mouen molt més les frases curtes i amb sentit.

Com aportat contingut d’interès per a cadascun dels públics? Per a il·lustrar-ho utilitzarem l’exemple de segmentació de clients segons la seva relació amb la teva marca.

Els teus clients actius gaudiran més amb mails que recompensin la seva fidelitat mitjançant beneficis únics. També estaran més receptius a conèixer l’últim del teu sector i rebre totes les novetats.

En canvi, els clients que no són tan regulars no voldran ser sobresaturats amb informació de la teva marca. Per tant, l’estratègia resideix a recordar-los la teva presència a intervals regulars, estudiant bé la periodicitat adequada. I què convé oferir-los? El més segur és que estiguin interessats en productes afins als quals ja han adquirit en el passat.

Finalment, no has d’oblidar-te d’aquells usuaris que van tenir una presa de contacte amb l’empresa, però no van arribar a convertir. En comptes d’oferir-los productes concrets, pots afegir arguments que acabin per convèncer-los dels beneficis de confiar en el teu negoci.

Definir expectatives realistes és clau en aquest procés. En comptes de centrar-te en els resultats a curt termini, és millor que et guanyis la confiança dels clients i afermis la relació comercial.

A QualityStudio coneixem la bona repercussió que el teu client se senti connectat amb la teva marca. El nostre interès és que consolidis el teu vincle a llarg termini. Oferim campanyes d’email màrqueting ben pensades que milloraran el vincle amb els teus contactes i augmentaran les teves vendes.

Si t'ha agradat, comparteix-ho!