Parlar clar és el principi del canvi cap a l’èxit.

Serveix per a alguna cosa tenir més d’un domini?

El que coneixem per domini o nom de domini a Internet és un nom associat a l’adreça IP  de la teva pàgina web. Generalment, es tracta d’un terme que es pugui memoritzar i fàcil de trobar.

Per exemple, com la nostra marca és qualitystudio, el nostre nom de domini és qualitystudio.es. En buscar aquesta direcció, s’obre la nostra pàgina web. Però també es podria entrar en la nostra web (o en qualsevol altra) escrivint directament l’adreça IP de la web.

A més, el propietari del domini pot disposar de comptes de correu amb el seu domini tipus elmeucorreu@elmeudomini.com, alguna cosa bàsica per a donar imatge de marca.

És necessari tenir més d’un domini? Això serveix per a alguna cosa?

En condicions normals, amb un domini seria suficient per a començar a tenir presència en Internet. Aquest domini pot dirigir a la pàgina web o al blog de l’empresa. Però en alguns casos és recomanable comprar més d’un domini:

1 – Per a no perdre visites

A vegades, els usuaris no recorden si la nostra web era .com, .es, .net, .org… i escriuen o fan clic en el primer que se’ls ocorre o veuen. Però si el nostre nom està lliure en totes aquestes (i més) extensions (o dominis de primer nivell, que és el nom correcte), és bona idea comprar-los i dirigir-los tots al teu lloc web, cuidant les redireccions perquè Google no vegi els diferents dominis com el contingut duplicat ja això és molt, molt dolent per al teu posicionament i és tema oblidat per molts en fer aquesta operació.

2 – Per protecció de marca

Hi ha persones que volen fer negocis dubtosos a costa de les empreses que no tenen molta experiència. Per això, diàriament es compren milers de noms de domini de noms d’empreses, marques o productes que després intenten vendre als propietaris legítims (o al millor postor) a preus elevadíssims. Hi ha un autèntic mercat negre de noms de domini i fins i tot existeixen brokers de dominis, que es dediquen únicament i exclusivament a litigar amb aquest tipus de compres de dominis.

En altres ocasions ocorre que una empresa de la competència o una persona que ha tingut mala experiència amb tu i té ganes de molestar, compra el teu mateix nombre amb una altra terminació i publica informació negativa sobre la teva empresa. Quan els usuaris busquen la teva web i entren per error en un tipus de web això, quina primera impressió poden emportar-se?

És cert que en aquests casos, pots arribar a aconseguir judicialment que aquesta persona et cedeixi aquest domini, però costa temps i molts més diners que simplement comprar el domini per a prevenir. Si hi ha possibilitat que ocorri alguna d’aquestes incidències, t’aconsellem registrar el màxim nombre de dominis al teu nom.

3 – Per a tenir més d’una web

Aquest punt sí que és una necessitat causada per l’estratègia, ja no seria una opció. Per exemple, per a un grup empresarial o una empresa amb diferents marques, l’ideal seria que cadascuna tingui la seva pròpia web i el seu domini.

Fins i tot es creen microsites per a campanyes puntuals: es podrien allotjar en subdominis, però és interessant en l’àmbit de posicionament en cercadors que aquest tipus de llocs tinguin el seu propi domini.

Una última anotació.

Per norma, les empreses deleguen al seu proveïdor de serveis el registre i les renovacions dels seus dominis. Assegura’t sempre que indiquin que el propietari ets tu, i ells únicament són els gestors, perquè no puguin segrestar-lo si en algun moment decideixes canviar de proveïdor. Encara que no és la norma general, aquestes males arts estan esteses a Espanya i existeixen unes certes empreses que actuen d’aquesta manera de forma habitual.

Si t'ha agradat, comparteix-ho!